[懶系廣告] KOL vs Artist 傻傻分不清楚

最近兩年因為網絡工作接觸了很多不同的 KOL (Key Opinion Leader),加上客戶的需求量都越來越多,應付這類KOL的工作佔據了每天工作的百分之六十,客戶開始出現種種奇怪的requirements。廣告界PR除了要因應客戶要求,尋找有一定本地fans base的KOL外,還開始舉出了不同的附帶條件,包括KOL的職業、年齡、粉絲的年齡層、FB page enagement,有時我們還要尋找一些愛素食、熱愛運動、喜歡打機,甚至本身要是化妝師、造型師、營養師、醫生、旅遊達人、空姐、身為家長的KOL等等,種類多不勝數,反正越多貨仔,識得人多自然最好!

但不要以為現在 "人人都是KOL" ,PR很容易找到客戶心目中想找的人。首先,我不認為 "人人都是KOL"這個說法,因為一個KOL應該是擁有自己的才能或在某些方面特別表現出眾,然而具有影響力,才稱得上"KOL" ,那些主張外貌身材的,頂多是個模特兒。

要尋找符合客戶要求的KOL,是我的工作之一,除了一班網絡紅人,有時還得找上一些本身已具知名度的藝人,可能是最近火紅的歌手、剛出爐的港姐、或者最近有新戲上影的演員,這些都可能是客戶心目中的人選,當然,大家認為這個人到底適不適合宣傳或代表該產品,則是另一個重要課題。

以下模擬對話:

PR Ellen:Hi 小B,我係XXX公司既PR,想邀請你公司旗下既KOL XXX 合作架,幫某一個薯片brand做個FB feed既廣告,基本上想佢拎住包薯片影張相加文字caption就可以了,想問下佢有冇興趣同埋報價 ...

經理人小B:有冇多少少details,就咁我唔會報價俾你...

PR Ellen:我尋日都email左產品資料同埋FB feed內容方向俾你架,唔知你收唔收到呢?或者我可以詳細講一次,我地個客係薯片brand,今次campaign想搵KOL係FB page...

經理人小B:sorry,我諗你地搞清楚先,我地個d係"Artist"唔係"KOL",我地同"KOL"唔同。

PR Ellen:......咁我地個客想搵你個"Artist"係佢既FB page出個post...